Kto może naprawiać europalety?

Firmy posiadające odpowiednią licencję do naprawy europalet

Pamiętaj – naprawę europalet zlecaj wyłącznie podmiotom posiadający stosowną licencję! Listę firm legitymujących się licencją na naprawy europalet znajdziesz na naszej stronie.

Dlaczego do naprawy europalet potrzebna jest licencja?

Dlaczego właśnie tak i dlaczego europalet nie możesz naprawić np. sam? Otóż ze względu na to, co oznacza znak EUR w owalu na prawym wsporniku – na gwarancję nośności i wymiarów. Gwarancja nośności przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo użytkowników i towaru – tych wartości przecenić się nie da!

Wymiar jest „wkalkulowany” we wszystkie stosowane obecnie przenośniki, regały, urządzenia transportowe i inne. Naruszenie ostrych kryteriów wymiarowych może powodować zatory i straty w logistyce. Do napraw europalet niezbędna jest też wiedza o możliwości zastosowań materiału do napraw oraz technik ich wykonania. Pamiętajmy i zwracajmy uwagę – do napraw użyć można wyłącznie nowych elementów złącznych oraz nowych suszonych elementów drewnianych. Po naprawie wykonane lub/i uzupełnione muszą być obróbki, czyli ścięcia narożników, fazowanie górnych krawędzi desek dolnych oraz naniesione muszą być oznakowania na skrajnych wspornikach (z kropką!). Każda europaleta po naprawie oznakowana musi zostać jednym gwoździem naprawczym – z numerem licencji podmiotu naprawiającego. Ważne – europaleta po naprawie jest pełnoprawnym i wymiennym nośnikiem!

ZPE nie jest oficjalnym przedstawicielem lub pośrednikiem Rail Cargo Austria AG w zakresie uzyskiwania i posiadania licencji na produkcję i naprawę europalet, a skorzystanie z jakichkolwiek usług świadczonych przez Związek jest dobrowolne i nie stanowi wymogu formalnego dla uzyskania licencji.

ZPE nie jest podmiotem udzielającym licencji na produkcję lub naprawę EUR palet.